مالیات ارزش افزوده از کالاها نباید مضاعف دریافت شود

مالیات ارزش افزوده از کالاها نباید مضاعف دریافت شود

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: مالیات بر ارزش افزوده در برخی کالاها همچون طلا که کالای سرمایه ای محسوب می شود، نباید به گونه ای باشد که در هر بار خرید و فروش و تبدیل کالا ۹ درصد مالیات دریافت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمدعلی صدیقی بر لزوم اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد و افزود: مالیات بر ارزش افزوده که به اصطلاح  مالیات بر مصرف هم گفته می شود، باید از کسانی دریافت شود که مصرف بیشتری دارند .

وی در عین مالیات را برای اداره کشور امری لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: در دریافت مالیات باید شفاف سازی صورت گیرد و فراریان مالیاتی شناسایی شوند تا بر کسانی همچون اصناف که هر ساله و به موقع مالیات خود را می پردازند، فشار وارد نشود.

صدیقی با بیان اینکه اصناف مخالف پرداخت مالیات نیستند، تصریح کرد: مالیات بخشی از سود فعالیت‌های اقتصادی است که نصیب دولت می‌شود و فقط باید از درآمد دریافت شود.

وی همچنین دریافت مالیات در دوران رکود را صحیح ندانست و گفت: سازمان امور مالیاتی باید به دنبال منابع جدید مالیاتی باشد و تا زمانی که فرار مالیاتی وجود دارد، نباید میزان دریافت مالیات افزایش داشته باشد بویژه از کسانی که سابقه مثبت مالیاتی دارند.

صدیقی به سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و افزود: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، بیشترین اتکا به درآمدهای کشور مربوط به مالیات است ؛ از این رو انتظار داریم دولت و مسئولان سازمان امور مالیاتی گام های موثرتری را برای شناسایی فراریان مالیاتی بردارد. حسابداری
نرم، افزار،حسابداری،جامع، زنجان، نرم، افزار، حسابداری، تهران، نرم، افزار، بیمه، نرم افزار، مالیات ،نرم، افزار، رایگان، نرم، افزار، حقوق، و، دستمزد، حسابداری، انبار، نرم، افزار،حسابداری، انبار، نرم،افزار،خرید، نرم، افزار، حسابداری، فروش، نرم، افزار، موجودی، نرم ،افزار، دارایی،های، ثابت، نرم، افزار، حسابداری، نرم، افزار، فروشگاهی، نرم، افزار،اتوماسیون،اداری، رایگان، حقوق، دستمزد، انبار، رایگان،دارایی، ثابت، تهران،
،حقوق و دستمزد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *