بیشترین سود بیمه از ان کدام بیمه است؟

شرکت آریا خبره شریف

 

بیشترین سود بیمه از ان کدام بیمه است؟

شرکت آریا خبره شریف

نرم افزار حسابداری

 

مجامع ۲۷ شرکت بیمه ای بر اساس صورت های جدید مالی در سال جاری برگزار شد که بر این اساس سه شرکت بیشترین سود تقسیمی را اعلام کردند همچنین ۵ شرکت نیز هیچ سودی ندادند.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، یکی از مهم ترین مسائل مربوط به شرکت های بورسی، سود خالص و سود تقسیمی به ازای هر سهم است و همزمان با برگزار شدن مجامع شرکت ها نه تنها صورت های مالی دوره یک ساله به تصویب می رسد بلکه سود تقسیمی به هر سهم نیز تعیین می شود.

براساس آنچه که در سامانه کدال به ثبت رسیده، از بین ۲۷ شرکتی بیمه که مجامع آنها تا روز ۳۱ تیرماه برگزار شده است، بیشترین سود خالص مربوط به شرکت بیمه سامان  یک هزار و ۱۸۰ ریال بوده و بعد از این شرکت، بیمه های میهن با ۴۲۵ و ما با ۳۵۰ ریال سود خالص قرار دارند.

با این حال بیشترین سود تقسیمی به ازای هر سهم مربوط به بیمه سامان با ۲۰۰ ریال است. بعد از این شرکت نیز بیمه ما با ۱۷۰ ریال و بیمه های سرمد و پارسیان با ۱۵۰ ریال هستند.

در سوی دیگر کمترین میزان سود خالص در بین شرکت های بیمه مربوط به بیمه حکمت صبا با یک ریال است. بعد از این شرکت نیز کمترین سود خالص برای بیمه کارآفرین با ۹ ریال و بیمه زندگی خاورمیانه با ۱۸ ریال بوده است.

همچنین شرکت های بیمه دانا، نوین، کارآفرین، میهن و دی همزمان با برگزاری مجامع شرکت های بیمه ای سودی تقسیم نکردند.

البته بیمه سینا از شرکت هایی است که مجمع عمومی آن برگزار نشد که دلیل این  امر نیز برگزار نشدن مجمع عمومی عادی سالیانه است که براساس آن لغو جلسه مجمع صرفا به منظور رعایت مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر انتشار گزارش حسابرسی شده صورت های مالی ۱۰ روز قبل از برگزاری مجمع بوده است. پیشتر برخی از سایت های خبری اعلام کرده بودند که مجمع این شرکت به دلیل عدم کفایت ذخایر رشته ثالث و مازاد بوده است.

با این حال باید توجه داشت که تاریخ مجامع عمومی عادی شرکت های بیمه اتکایی ایرانیان و اتکایی امین با مجامع دیگر شرکت های بیمه متفاوت است. همچنین مجمع عمومی شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی که حدود ۴۰ درصد از بازار را در اختیار دارد به طور معمول در شهریور ماه و با حضور معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد، رئیس کل بیمه مرکزی، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حسابرسی و … برگزار می شود.

عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به برگزاری موفق ۲۶ مجمع عمومی شرکت های بیمه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: در شرایط سخت بازارهای مالی، خوشبختانه مجامع ۲۶ شرکت بیمه غیردولتی در مهلت قانونی و با رعایت ملاحظات نظارتی بیمه مرکزی به خوبی برگزار شدند.

همان‌طور که رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرده است، مجامع شرکت های بیمه در حالی در موعد قانونی برگزار و صورت‌های مالی آنها به تصویب رسید که براساس تصمیم سازمان بورس، صورت های مالی بانک ها، موسسات مالی و اعتباری و بیمه ها باید براساس استاندارد بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) تنظیم می‌شد.

همزمان بسیاری از شرکت‌های بیمه بعد از برگزاری مجمع عمومی خود اعلام کردند با توجه به تغییر آئین‌نامه سرمایه شرکت‌های بیمه، قصد دارند سرمایه شرکت خود را افزایش داده و به حداقل ۱۵۰ میلیارد تومانی بیمه مرکزی برسانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.